Genus i min litteratur 

jag använder sällan stererotyper när jag skriver. istället försöker jag att hitta på så pass unika personligheter som möjligt. Jag är mer intresserad att forma Starka individer än gå efter theorier för att placera människo i fack: En av mina huvudkaraktärer valde att en hemma och pappa medan hans fru gjorde karriär.  Mannen trivdes bra hemma för han tyckte om att ta han om barn och hushåll. Framför allt att städa. Så han trivdes bra med det enkla livet.  🙂  Många av mina karaktärer har liknade perslogheter. De gillar helt enkelt att gå utanför ramerna. 

Dessutom så är mycket roligare att hitta på sina egna karaktärer utan all dessa stereotyper så mitt tips är att skippa dom helt när man skriver. Det är mycket nyskapande att hitta på mer unika karaktärer och lärorikt. 



Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.